• Teamet
    • Jurister
    • Juridiske assistenter
    • Administrative medarbejdere
  • Firmaet
    • Specialer
    • Domicil
    • Klienter
      • Danske klienter
      • Flere danske klienter
      • Udenlandske klienter
      • Klientoplysninger
    • Mennesker
    • Historie
    • Pro bono
    • Forretningsbetingelser
    • Cookiepolitik
    • Privatlivspolitik
  • Karriere
    • Advokatfuldmægtig
    • Studenterordningen
    • Stipendiatordningen
    • Medarbejderhåndbog
  • Kontakt
  • English
  • Deutsch
  • Dansk

Forretningsbetingelser - Lassen Ricard

  • Teamet
    • Jurister
    • Juridiske assistenter
    • Administrative medarbejdere
  • Firmaet
    • Specialer
    • Domicil
    • Klienter
      • Danske klienter
      • Flere danske klienter
      • Udenlandske klienter
      • Klientoplysninger
    • Mennesker
    • Historie
    • Pro bono
    • Forretningsbetingelser
    • Cookiepolitik
    • Privatlivspolitik
  • Karriere
    • Advokatfuldmægtig
    • Studenterordningen
    • Stipendiatordningen
    • Medarbejderhåndbog
  • Kontakt

Forretningsbetingelser for Lassen Ricard


Disse forretningsbetingelser er gældende for den juridiske bistand og de ydelser, vi hos Lassen Ricard påtager os over for Klienten, medmindre andet er aftalt.

Formelle forhold

Lassen Ricard er organiseret som et advokataktieselskab. Alle advokater hos Lassen Ricard er beskikket af Justitsministeriet i Danmark og er en del af Advokatsamfundet.

Alle advokater er omfattet af Advokatsamfundets tilsyns- og disciplinærsystem og af reglerne om god advokatskik, jf. retsplejelovens § 126. Herudover gælder de af Advokatrådet udarbejdede advokatetiske regler.

De regler, der særligt gælder for udøvelse af advokathvervet, kan findes på Advokatsamfundets hjemmeside: www.advokatsamfundet.dk.

Opdraget

Lassen Ricard yder professionel rådgivning med forståelse for Klientens konkrete behov for juridisk bistand. Opdraget afgrænses i samarbejde med Klienten, ligesom vi under hele sagsforløbet vil agere på grundlag af og i overensstemmelse med Klientens instrukser, medmindre en sådan efterkommelse direkte vil krænke lovgivningen eller reglerne om god advokatskik.

Interessekonflikter

Forud for opstarten af ethvert opdrag sikrer vi os, at der ikke foreligger interessekonflikter, der afskærer Lassen Ricard fra at påtage sig opdraget.

Lassen Ricard har i overensstemmelse med Advokatsamfundets regler herom udarbejdet et internt regelsæt, der fastlægger de procedurer, som skal følges ved vurderingen af, om der foreligger en interessekonflikt.

I det omfang interessekonfliktreglerne tillader det, vil opdraget ikke være til hinder for, at Lassen Ricard påtager sig opgaver for andre virksomheder inden for samme branche som Klientens.

Bemanding

Hos Lassen Ricard samarbejder vi internt på en måde, som tager højde for Klientens individuelle behov. Lassen Ricard er ikke organiseret i en fast afdelingsstruktur, men sammensætter teams, der er afpasset Klienten og det enkelte opdrag.

Hver Klient vil få udpeget en eller flere partnere som primær kontaktperson på opdraget, og det er denne eller disse partner(e), der vurderer, hvilke andre advokater og advokatfuldmægtige, der er behov for at inddrage.

Yderligere personer kan blive involveret, herunder til afdækning af særlige juridiske aspekter af opdraget. Samarbejde med andre om ydelse af bistand vil dog ske efter udtrykkelig aftale med Klienten.

Fortrolighed

Hos Lassen Ricard er Klienten sikret fuld fortrolighed. Alle advokater og øvrige medarbejdere er underlagt en fortrolighedsforpligtelse i forhold til oplysninger, vi modtager fra eller om Klienten.

Vi lægger stor vægt på at behandle alle oplysninger fortroligt, også efter opdragets afslutning. Fortrolighedsforpligtelsen gælder dog med respekt af regler, der pålægger Lassen Ricard en oplysningspligt i forhold til offentlige myndigheder eller andre, f.eks. hvidvaskningsreglerne.

Honorar

Beregning af honorar sker ud fra en konkret vurdering med udgangspunkt i det anvendte tidsforbrug, opdragets kompleksitet og den specialviden, der er anvendt i forbindelse med vores bistand, om opdraget har nødvendiggjort indsats under betydeligt tidspres, den interesse opdraget repræsenterer for Klienten, det opnåede resultat samt det ansvar, der er forbundet med opdraget.

Honoraret tillægges moms i det omfang, det følger af momslovens regler.

Det kan være vanskeligt på forhånd at beregne honorarets størrelse. Vi angiver dog gerne den måde, hvorpå honoraret vil blive beregnet, eller giver et begrundet overslag, hvis Klienten anmoder herom.

Udlæg

I honoraret indgår ikke positive udlæg og andre relevante omkostninger i relation til den udførte bistand, herunder retsafgifter, gebyrer til offentlige myndigheder i forbindelse med indhentelse af attester mv. Klienten vil blive debiteret sådanne udlæg særskilt.

KLIENTMIDLER

Klientmidler indsættes på klientkonti hos vores bank, hvor de forrentes efter bankens til enhver tid gældende satser. Indsættes midlerne på separat klientbankkonto, tilfalder tilskrevne renter klienten, mens eventuelle negative renter hæves fra kontoen af banken. Indsættes klientmidler på Lassen Ricards samleklientbankkonto, forbeholder Lassen Ricard sig at fratrække eventuelle negative renter. 

Betalingsbetingelser

Almindeligvis afregnes kvartalsvis.

Vores betalingsbetingelser er 14 dage fra faktureringsdatoen og angives på fakturaren. Ved forsinket betaling kan der beregnes morarenter i overensstemmelse med rentelovens bestemmelser.

Hvidvasklovens krav

Hvor Hvidvaskloven finder anvendelse, skal vi gennemføre en kundekendskabsprocedure. Dette kan omfatte, at vi må indhente oplysninger (særligt identitetsoplysninger) om vores klienter hos Klienten selv og tredjeparter, herunder eksempelvis offentlige myndigheder, banker mv. Det er en forudsætning for vort arbejde for Klienten, at vi modtager de tilstrækkelige oplysninger, og at oplysningerne ikke indebærer, at vi må konkludere, at bistand vil være i strid med Hvidvaskloven eller anden relevant lovgivning.

Under Hvidvaskloven kan vi være forpligtet til at give oplysninger om vore klienter til offentlige myndigheder, hvis der er mistanke eller rimelig grund til at formode, at transaktioner eller aktiviteter er i strid med loven. Vi er også pligtige at opbevare oplysninger af relevans i forhold til Hvidvaskloven i 5 år efter klientforholdets ophør.

Hvis Klienten placerer midler på vor klientkonto, samtykker Klienten samtidig i, at vi må dele Klientens navn og øvrige identitetsoplysninger med vort pengeinstitut. Dette skyldes, at danske pengeinstitutter har en pligt under Hvidvaskloven til at vide, hvorfra midlerne kommer.

Opdragets varighed

Klienten og Lassen Ricard kan til enhver tid bringe opdraget til ophør.

Opsigelse fra Lassen Ricards side vil skulle ske i respekt af De Advokatetiske Regler, hvorefter en advokat ikke må udtræde af en sag på en sådan måde og under sådanne omstændigheder, at Klienten afskæres fra rettidigt og uden anden skadevirkning at søge anden juridisk bistand.

Såfremt et opdrag bringes til ophør før dets ordinære afslutning, vil Lassen Ricard være berettiget til honorar og omkostningsgodtgørelse for tiden frem til, at opdraget bringes til ophør.  

Arkivering

Lassen Ricard opbevarer dokumenter og sagsakter i fem år efter opdragets afslutning, hvorefter de makuleres, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt med Klienten.

Ansvarsforsikring

Lassen Ricard er i overensstemmelse med dansk rets almindelige erstatningsretlige regler ansvarlig for evt. tab, som den leverede rådgivning måtte påføre Klienten.

Alle advokater hos Lassen Ricard er omfattet af firmaets ansvarsforsikring og garantiordning tegnet hos Tryg. Forsikringen dækker al advokatvirksomhed udøvet af Lassen Ricard, uanset hvor advokatvirksomheden udøves.

Ansvarsbegrænsning

Ansvaret er begrænset til en dækning på DKK 40 millioner og omfatter ikke ansvar for driftstab, tidstab, avancetab, goodwill eller lignende indirekte tab.

Klageadgang

Hos Lassen Ricard lægger vi stor vægt på at udføre vores arbejde i overensstemmelse med reglerne om god advokatskik og de advokatetiske regler. Det er således væsentligt for os at opretholde en god kommunikation og åben dialog med Klienten under hele sagsforløbet for at undgå misforståelser.

Måtte der opstå uoverensstemmelser i forbindelse med vores bistand eller behandling af sagen i øvrigt, kan Klienten til enhver tid kontakte den for opdraget ansvarlige partner med henblik på at drøfte spørgsmålet og søge uoverensstemmelsen løst gennem dialog.

Klienten vil i øvrigt kunne klage over vores bistand eller det beregnede honorar til Advokatnævnet. Klagevejledning og skemaer til brug for klage kan findes på Advokatsamfundets hjemmeside.

Lovvalg og værneting

En evt. tvist mellem Klienten og Lassen Ricard er undergivet dansk ret, og danske domstole har enekompetence.

Betalingsoplysninger


Husk altid at oplyse fakturanr. eller sagsnr. ved overførsler.

Overførsler fra Danmark:
Danske Bank
Reg.nr. 4183 konto nr. 3102056701

Overførsler fra udlandet:
Danske Bank
Erhvervsafdelingen Nytorv
Frederiksberggade 1, 2, postboks 2023
DK-1012 København K

IBAN nr. DK91 3000 3102 0567 01
SWIFT–BIC: DABADKKK

CVR nummer:
16 72 56 41

Amaliegade 31, DK-1256 København K Telefon: +45 33 32 20 12 Fax: +45 33 32 24 74 E-mail: info@lassenricard.dk
LinkedIn Facebook